על בית הספר ברנקו וייס ע"ש הרצוג בבית חשמונאי

 

מספר תלמידים

  1111

 

סגל בית הספר 120 אנשי צוות חינוכי
 

צוות הנהלה מנהלת בית הספר אפרת זיו
    מזכירה ראשית איילה שושנה
מנהלת חט"ב יפית שריקי מגידיש
   

סגנית מנהלת חט"ב 

יפעת גל
מזכירת חט"ב יונית אלוני
    מנהלת חט"ע חנית סוויסה

מזכירת חט"ע

ורד תאר
   
    יועצת שכבות ז', ח'  עידית עלוה 
    יועצת שכבות י', י"א  אביטל בוקלמן 
    יועצת שכבות ט', י"ב  ליאורה פז
    רכזת חברתית 

ענת גל חנוך

 

מפקח בית הספר

 

  עידו ארגמן פקס': 03-6898689

אתר בית הספר

 

מחלקת חינוך ברשות המקומית

פטר וייס, ראש המועצה

ד"ר יוחנן יצחק, מנהל מח' חינוך

רחלי גרינמן, מחלקת חינוך

מועצה אזורית גזר

 

שנת הקמה 1988. ההצטרפות לרשת ברנקו וייס בשנת הלימודים תשס"ז.
 

יצירת קשר   כתובת ת"ד 76, בית חשמונאי, 99789
    דוא"ל  bw-hertzog@brancoweiss.org.il
    טלפון 924-2073 (08)

 

 

תיכון הרצוג במועצה האזורית גזר הוא בית ספרם של תלמידים ממושבים, מקיבוצים ומיישובים קהילתיים במועצה האזורית גזר. לבית הספר חזות כפרית, ומדשאות ירוקות במרחב פתוח משרות על כל באי התיכון שלווה וחדוות למידה.

היחס האישי לכל תלמיד נשמר תוך בניית כתות אם קטנות יחסית, שיחות אישיות עם אנשי צוות ושתי שעות חינוך שבועיות.

 

בתיכון "הרצוג" קיימים מסלולי למידה מגוונים שמטרתם - מתן מענה מתאים לכל התלמידים מבחינה לימודית וחברתית וקידומם למימוש ומיצוי יכולותיהם. המסלולים מתפרסים מכיתות מצויינות ועד כתות חנוך מיוחד.

 

תיכון הרצוג מעניק לתלמידיו אפשרות בחירה בין קשת של מקצועות מתחומי האומנות, המדעים וההומניסטיקה, באמצעות המגמות הרבות בבית הספר. בצורה זו קל לתלמידים למצוא את התחום המתאים להם להרחבה בין מקצועות הבגרות. התיכון מייחס חשיבות רבה ללימודי אומנויות ונותן משקל רב לפיתוח היצירתיות של כל התלמידים.
 

שגרת הלמידה והעבודה בתיכון הרצוג משלבת חינוך לערכים, עשייה חברתית ותרומה לקהילה, כך שתלמידי בית הספר השש שנתי ומוריו הם אנשים ערכיים הלכה למעשה. איכות ערכית זו חשובה לבית הספר ונעשות פעולות רבות לשימורה.

 

 

 

החזון החינוכי

 

להיות מוסד חינוכי המתאפיין בלכידות חברתית, בחינוך לערכים, בתרומה לקהילה, במיצוי יכולות לימודיות ועידוד מצויינות, בשמירה וטיפוח הסביבה.

  • אנו שואפים לחנך בוגרים ערכיים משכולים, מצליחים ותורמים לקהילה.
  • אנו מקפידים על יחס אנושי ואישי לכל אדם ועל שמירת החוק והסדר.
  • אנו מקפידים על שמירת זכויות הילדים - ותובעים מהם כי יכבדו את מחנכיהם וימלאו את שאר חובותיהם.
  • אנו חותרים לאיזון בין שוויון הזדמנויות בחינוך לבין מצוינות לימודית ומיצוי היכולת האישית.
  • אנו פועלים רבות בתחום הקניית ערכים - בדרכים פורמאליות ולא פורמאליות - כדי להקנות לתלמידנו זהות יהודית, ציונית והומניסטית.
  • אנו שואפים להכין את תלמידנו לחיים בוגרים בהם יוכלו להשיג את מטרותיהם ולהתמודד עם אתגרים גם בזכות הידע, הערכים, ההישגים והמיומנויות שקנו בבית ספרנו.
  • המורים, המחנכים וכלל עובדי ביה"ס - מתחייבים לעשות כל זאת באקלים של כבוד אנושי, לכבד את ייחודה של כל תלמידה ואת ייחודו של כל תלמיד, תוך מתן דוגמה אישית ומוסדית ותוך מאמץ להפוך את בית-הספר התיכון ברנקו וייס ע"ש הרצוג למופת עבור מערכת החינוך של מדינת ישראל. 

 

 

הוראה פרטנית ייחודית

בית הספר פועל למתן מענה דיפרנציאלי והוראה פרטנית לתלמידים שונים: מתלמידים בעלי קשיי למידה ועד תלמידים מצטיינים בעלי כישורי חשיבה ולמידה גבוהים. העבודה הפרטנית עם תלמידים בתוך בית ספר גדול היא יעד מרכזי ולשם כך פותחו מסלולי לימוד ייחודיים ומגוונים מכיתה ט' ועד י"ב.


באופן זה כל תלמיד לומד בכיתה המתאימה לנקודה שבה הוא נמצא. במהלך השנה נערכים מיפויים לימודיים הבודקים את יכולות התלמידים ומאפשרים בניית תוכנית המקדמת את הילדים לפי צרכיהם.
 

כיתות מב"ר: כיתות עבור תלמידים בעלי קשיי למידה עם מוטיבציה גבוהה להצלחה. תלמידי המסלול בוחרים במגמה אחת.
 

כיתות ל"ב אתגר: כיתות הל"ב אתגר מיועדות לתלמידים בעלי לקויות למידה, שצברו במהלך השנים פערים לימודיים רבים. מטרת כיתות האתגר היא להוביל את התלמידים לזכאות לתעודת בגרות. המקצוע שנבחר כמקצוע המורחב למסלול הוא "תיירות" המקנה לתלמידים תעודת "מפעיל תיירות נכנסת" המוכרת בשוק העבודה.

 

מסלול חד מגמה: מסלול למידה לבגרות מלאה עם מקצוע עיוני אחד מורחב - לבחירת התלמידים. תלמידי המסלול מקבלים שעות תמיכה במקצועות הליבה, ומשולבים בכתות דו מגמה.
 

מסלול דו מגמה: מסלול למידה לבגרות עם שני מקצועות עיוניים מורחבים לבחירת התלמידים מתוך סל של כ-14 מגמות שונות.
 

מסלול מצוינות: מסלול למידה לבגרות הכולל שני מקצועות עיוניים ועבודת גמר.
 

מסלול חינוך מיוחד: מסלול נפרד לתלמידים שנקבעו כבעלי צרכים מיוחדים על ידי ועדות השמה של משרד החינוך. במסגרת המסלול ניגשים התלמידים לבחינות הבגרות ע"פ יכולתם.

 

 

 

 

 

         

על המנהלת ודרכה החינוכית

  אפרת זיו, מנהלת בית ספר ברנקו וייס בגזר, בעלת תואר ראשון בכימיה ותואר שני בהוראת המדעים.
   

מהו הרקע החינוכי שלך?
 

"את דרכי בחינוך התחלתי כמורה לפיזיקה ולכימיה בבית ספר שש שנתי של החינוך ההתיישבותי. משם המשכתי כמחנכת, כרכזת שכבה, כרכזת פדגוגית וכסגנית מנהל; כמעט כל התפקידים שאפשר למלא ב-26 שנים במערכת החינוך".

 

 

   

מדוע החלטת לעבור לניהול?


"בעקבות התפקידים השונים שמילאתי, ראיתי את יכולת ההשפעה של דמות המנהל. למנהל יכולת לקבוע דרך לתלמידים, להורים ולצוות מורים. רציתי להנחיל את הדברים שאני מאמינה בהם".

 

מהי התפיסה החינוכית המנחה אותך?
 

"שני ערכים מאוד משמעותיים בעיניי. האחד הוא המצוינות של הצוות: חשוב לי שהמורים יהיו מוכשרים ומקצועיים בתחום הדעת שאותו הם מלמדים ובדידקטיקה של התחום. זה יביא למצוינות של התלמידים. הערך השני הוא המענה לכלל הילדים והטיפול בפרט. חשוב לי שנעשה את המקסימום כדי לתת פתרונות לכולם: מהמצטיינים ועד המתקשים". המפתחות להצלחת כל באי בית הספר הם: יחס אישי, דוגמה אישית ואמונה ביכולת של כולם לעשות עוד ולהצליח מאוד.

         

 

 

 

   

פרויקטים מיוחדים לבית הספר

 

 

 

תוכניות למצטיינים

בכתות ז': מצויינות במדעים ובמתמטיקה, פרחי רפואה, FLL, Wizekids

 

בכתות ח': מצויינות במדעים - במכון וייצמן

                מצויינות במדעים - במסגרת בית הספר, מצוינות  

                במתמטיקה ואנגלית, פרחי רפואה

 

בכתות ט': מצוינות במדעים - במכון וייצמן

               פרחי רפואה

              לימודי פיסיקה מוגברים ב-ט'9

               פרויקט "מנהיגות" לתלמידי קדם מב"ר

                

בכתות י': מצויינות במדעים - במכון דוידסון, מכון וייצמן

               קדם אקדמיה

                First

 

בכתות י"א-י"ב:

1. מגמות במגוון תחומים ביניהן מגמות מדעיות כמו פיסיקה, כימיה וביולוגיה

2. מצויינות במתמטיקה ובאנגלית

3. הגשת עבודות גמר ברמת 5 יחידות לימוד

4. פרויקט FIRST

5. צמרות

6. בצלאל

 

לאתר בית הספר

 

 

תרומה לקהילה

כתות ז': טיפוח אתר תל-גזר

 

כתות ח': "מנהיגות ירוקה" - מובילי מיחזור, הדרכה בתל-גזר

 

כתות ט': "יום נתינה" לפני פורים לתלמידי חנוך מיוחד מרמלה-לוד

 

כתות י': "מחויבות אישית" - פרויקט שנתי של התנדבות בקהילה בתוך מערכת השעות

 

 

 

 

 

מועצות תלמידים בביתה ספר

בבית הספר שלושה סוגים של מועצות:

 

מועצת תלמידים שכבתית - הפועלת למען תלמידי השכבה. המועצה מורכבת משני נציגים מכל כתה בשכבה ובהפעלה של רכזת השכבה.

 

מועצת תלמידים ביתית - הורכבת מנציגי שתי המועצות השכבתיות המרכיבות את הבית ופועלות בהנחיית מנהלת הבית, למען תלמידי הבית ו"גאוות היחידה".

 

מות"ב - מועצת תלמידים בית ספרית -  במועצה חברים שני נציגים מכל שכבה והם פועלים בהנחיית רכזת החינוך החברתי הבית ספרי. המות"ב שמה לה למטרה לפעול לרווחת תלמידי בית הספר כולם!!! כלל תלמידי בית הספר בוחרים את היו"ר וסיו"ר של המות"ב בבחירות חשאיות.  עם סיום הבחירות מכריזים "קבל עם" ברחבת בית הספר על בעלי התפקידים החדשים.

מטרות המות"ב הן: 

  • להעלות ערכים חשובים לסדר היום הבית ספרי באמצעות פעילויות ושיעורים המועברים על ידי הנציגים
  • להוות "גשר" בין הנהלת בית הספר לתלמידים
  • להנעים הפסקות במהלך ימי הלימודים
  • להפיק אירועים שונים למען התלמידים ולשתף את הקהילה בה אנו חיים.

 

 

 שיתוף הורים

 
  • הנהגת ההורים של בית הספר פעילה, ומתקיימות פגישות קבועות של הנהגת ההורים עם סגל ההנהלה.
  •  קשר חם בין סגל ההנהלה לבין הנהגת ההורים.
  • הקשר בין המורים להורים פתוח, המורים משוחחים עם ההורים בגלוי ומכניסים אותם למעגלי בית הספר. 

 

 

פסטיבל אביב

את רעיון הפסטיבל הגה יקותיאל (קותי) דגון ז"ל, מנהל בית הספר בשנים 1999-1991. הפסטיבל מתקיים בכל שנה, ערב היציאה לחופשת פסח, ומציג את הישגי תלמידי מגמות האומנות במייצגים ובמופעים בפני הקהילה, בוגרים ואורחים. שבוע הפסטיבל מתחיל בבחינות בגרות במקצועות האומנות בתחומים המעשיים. בימים ד', ה' ומוצ"ש מגיע קהל רב לצפות בתערוכות ובמופעים השונים.

 

מגמת התקשורת החזותית מציגה עבודות בגרות של תלמידי י"ב בעיצוב ועבודות של תלמידי המגמה בתחומים שונים: גרפיקה ממוחשבת, ציור, רישום, פיסול, צילום, עיצוב וכו'. התערוכה מתקיימת בלובי אשכול הפייס.

 

תלמידי י"ב במגמת התיאטרון מעלים הצגות. ההפקה, הבימוי, עיצוב התפאורה והתלבושות וכמובן המשחק הם של התלמידים וכל אלה חלק מבחינת הבגרות המעשית.

 

תלמידי י"א מעלים במהלך החודש שלאחר חופשת הפסח ערב מונולוגים-דיאלוגים כעבודת גמר.

 

תלמידי י' מלווים את הפסטיבל במופעי תיאטרון רחוב ברחבת אשכול הפיס.

 

 

מגמת המוסיקה מעלה בכל ערב מופע של "חוויה מוסיקלית" ובו ביצוע של מוסיקה בעיבודם וביצועם של כל תלמידי המגמה. בין הקטעים במופעים משולבים קטעים מ תוך בגרות הביצוע של תלמידי י"ב, שזה להם הפסטיבל האחרון... במופע שמתקיים במוצאי שבת הם אף מציינים זאת באופן חגיגי ומוסיקלי ביותר.

 

מגמת הקולנוע והאנימציה מלווה את הפסטיבל בהסרטה ובצילום ופותחת את ההפקות השונות בסרטים המתעדים את תהליכי ההכנה במגמות התיאטרון והמוסיקה.

 

מגמת המחול תעלה קטעי מחול בביצוע שכבת יא'.

 

 

קשרי החוץ של בית הספר

למועצה אזורית גזר ישנן שתי ערים תאומות : ליווד (קנזס) בארה"ב וגרימה בגרמניה. בעקבות זאת ובעידוד המועצה נוצרו קשרים מאוד חמים בין ערים אלו והמועצה. כבר ישנם חילופי משלחות הן של מבוגרים והן של צעירים בתחומי אמנות ותרבות, בשלב זה, ובעתיד גם בתחומים נוספים.

 

קשר חם ואמיץ במיוחד קיים עם הקהילה היהודית בקנזס הכולל :

  • חילופי משלחות נוער בכתות ט-י.
  • לימוד משותף באמצעים וירטואליים בין כתות ז' ובכתות י'.
  • אירוח ופעילות משותפת של תלמידים מכתות י"א-י"ב עם קבוצת סטודנטים יהודים מאוניברסיטת קנזס.


 

 

חדשות מבית הספר 

 

מנהיגים חשובים - 12/6/13

 

פסטיבל האביב לאומנויות תשע"ג - 2013 - 10-16/3/13

 

יום אתגרי לתלמידים בתוכנית מנהיגות  28/1/2013

 

יוצרים מציאות בבית הספר הרצוג ינואר 2013

 

פסטיבל האביב לאומנויות התקיים בבית הספר ברנקו וייס ע"ש הרצוג 21-24/4/12

 

פסטיבל אמנויות בברנקו וייס ע"ש הרצוג 7-9/4/2011