על בית הספר  "מעוף ברנקו וייס" במודיעין

 

מספר תלמידים

  116

 

סגל בית הספר 25 אנשי צוות חינוכי
 

צוות הנהלה מנהלת מיכאל בן שטרית
    מזכירה שרית ישראל
יועצת רחלי כהן
רכז חברתי גלי ונחוצקר

רכזת פדגוגית

 

נורית כהן גרשון

מפקחת בית הספר

 

 
רות לסרי

 

מחלקת חינוך בעירייה

 

שנת הקמה 2010
 

יצירת קשר   כתובת ערבי נחל 51, רעות, 71799 
      maof@brancoweiss.org.il
      634-2837 (08) 

 

 

תיכון "מעוף ברנקו וייס" מודיעין מכניס בשעריו תלמידים ממודיעין-מכבים-רעות. זהו בית ספר אינטימי, שבו כולם מכירים את כולם והאווירה היא משפחתית וחמה. המשפחתיות המורגשת עולה בקנה אחד עם נוהלי המשמעת המוקפדים בבית הספר ועם ההשקעה הרבה של התלמידים בהכנות לבחינות הבגרות שלהם.
 
בחינות הבגרות הן גורם משמעותי בעבודה עם נוער בסיכון, שלא עמדו בדרישות הלמידה וההתנהגות של המסגרות בהן למדו. חלק מהתלמידים הגיעו ממסגרות אחרות שלא התאימו להם, כגון כיתות קטנות בבתי ספר רגילים. מסגרות אלה רק החריפו את הפערים בין תלמידי בית הספר לבין בני גילם.


מודיעין, מכבים ורעות ידועות בהישגים לימודיים גבוהים ובאחוזי זכאות גבוהים לתעודת בגרות. הפער בין הנוער בבית הספר שלנו לבין בני הנוער במערכת הרגילה – הוא פער גדול שיוצר קשיים רגשיים וחברתיים. בית הספר נותן מענה רגשי, חברתי ולימודי לתלמידיו במטרה לגשר על פער זה ולהכין את תלמידיו לחיים איכותיים בקהילה נורמטיבית. 

 

 

החזון החינוכי

 

התיכון של רשת ברנקו וייס במודיעין פועל להעצמת תלמידיו, כך שיהיו אנשים בוגרים המאושרים בחלקם. בוגרים המעריכים את עצמם ומובילים את עצמם להישגים טובים בכל תחום אפשרי. שיהיו אזרחים טובים למדינה, ישרתו בשירות משמעותי בצבא, ישמרו את החוק, יתרמו לחברה ויהיו פעילים באופן חיובי בקהילה.

 

 

 

         

על המנהל ודרכו החינוכית

 

מיכאל בן שטרית, מנהל תיכון "מעוף ברנקו וייס" במודיעין, בעל תואר ראשון בהיסטוריה ובהיסטוריוסופיה.

 

 

   

מהו הרקע החינוכי שלך בעבודה עם נוער בסיכון?
 

"הגעתי לניהול תיכון "מעוף ברנקו וייס" במודיעין אחרי עבודה משמעותית וארוכה עם נוער בסיכון. ניהלתי בעבר כיתות ייחודיות לנוער בסכנת נשירה במודיעין. העבודה הזאת הניחה את הבסיס להקמת בית הספר כולו. כנער הייתי בעצמי תלמיד שנשר ולא סיים עשר שנות לימוד. את סיפור החיים שלי התלמידים מכירים – ומתוך ההתנסות שלי בחיים האישיים נמשכתי לעבודה עם נוער בסיכון".

 

   

 

במה לדעתך שונה העבודה בתיכון של רשת ברנקו וייס לעומת העבודה במסגרות קודמות שעבדת בהן?
 

"ההתמקדות בלמידה למבחני הבגרות. יש כאן הרבה פעילויות תומכות, משאבים נפלאים, אנשי צוות שנבחרים בקפידה כדי לזמן הצלחה בלימודים לכל תלמיד. הכול כדי שהתלמידים שלנו ייצאו עם כישורים לחיים מאושרים וחיוביים – ועם תעודת בגרות הכי טובה שאפשר".

 

   

 

המעבר מחינוך לניהול אינו פשוט. מה הניע אותך לשינוי הזה?
 

"עבודת ניהול בית ספר לנוער בסיכון היא מתנה גדולה. כל תפקיד חינוכי כאן בתיכון הוא מתנה לעוסק במלאכה. להשפיע ככה על הצעירים, להוביל אותם קדימה למרות כל הקשיים. יש בחינוך אתגר עצום ובניהול תיכון יש מבחינתי אתגר גדול משום שכאן אני גם מניע את הצוות הנפלא שלי".

 

 

מהי התפיסה החינוכית המנחה אותך?

"מה שמנחה אותי תמיד והוביל אותי לעבודה עם נוער בסיכון זו האמונה שכל תלמיד זכאי להזדמנות נאותה. אני מאמין שהנערים הם תוצר של החברה, לכן עלינו האחריות החברתית לסייע להם לשנות ולהשתנות. הערך שמוביל אותנו כצוות חינוכי הוא האהבה לכל אחד והקבלה של כל אחד, והרצון האמיתי לתת מענה שלם לכל תלמיד, בכל תחומי החיים. אהבה וחום – במקביל לדרישה החד משמעית להתנהגות נאותה ולהשקעה בלימודים". 

         

 

 

 

שינוי מסלול החיים

בעקבות שנים של נשירה או למידה במסגרות לא מתאימות, מגיעים בני הנוער לשוטטות ברחובות וקשיים רבים. בית הספר ברנקו וייס במודיעין שואף לתת לתלמידיו כלים וכישורי חיים, שישנו את מסלול חייהם. כישורי חיים שיכינו אותם לבגרות מחוץ לבית הספר, שיעניקו להם העצמה רגשית שתחזק את הביטחון שלהם בעצמם.
 

לשם כך מתקיימים בבית הספר שיעורי העשרה לבחירה, שבהם מתנסים התלמידים בלמידה פעילה במגוון משימות והפעלות. באמצעות שיעורים אלה התלמידים מגיעים לחוויות הצלחה חברתיות ואישיות – ולתובנות חשובות על עצמם ועל יכולותיהם. באמצעות כישורי החיים וחוויות ההצלחה, מעצב בית הספר יחד עם התלמידים את תמונת עתידם – לעבר מסלול חיים איכותי יותר.

 

 

 

   

תוכניות ומסלולי לימוד

 

מסלולי לימוד

מדעי הטכנולוגיה

 

גיאוגרפיה

 

 

תוכניות מסייעות למידה

אימון אישי: הכוכבים של אולסי 


קבוצת כדורסל רב שכבתית המונה 15 תלמידים שעוברים אימון דו שבועי בשעות בית ספר, בהנחיה של אולסי פרי. המטרה היא להשתמש באולסי כדוגמה אישית למיצוי של יכולות וחשיבה חיובית. אולסי פרי בעצמו היה כוכב על, נפל והרים עצמו בזכות אמונה עצמית.
 

במסגרת הקבוצה מתקיימים אימונים שמכוונים לעבודה קבוצתית, שיתוף פעולה, וגם אימונים בהדרכה אישית למימוש הפוטנציאל, לחיזוק יכולות ועבודה על הצבת יעדים והשגתם. הקבוצה מתחרה במסגרת משחקים נגד בתי ספר של שגרירויות זרות ובתי ספר פרטיים.
 

כל תלמיד זכאי להצטרף לקבוצה, אך ההתמדה והאימון הנדרשים קשים ורק מי שיכול לעמוד בכך מחליט להישאר.

 

 

ספורט אתגרי

קבוצת סנפלינג

 

תלמידי שכבה י' העומדים בדרישות לימודיות והתנהגותיות מצטרפים לקבוצת סנפלינג בית ספרית. קבוצת הסנפלינג מכשירה את התלמידים להיות מדריכי סנפלינג ומטרתה ללמד את התלמידים להיות אחראיים על חיים של אדם אחר. הקבוצה ממשיכה גם בי"א ומשתלבת בעבודה כמדריכי סנפלינג.


 

 

רכיבת סוסים

 

אחת לשבוע תלמידים מקבוצת הרכיבה יוצאים לרכב בחווה בכפר רות. הם לומדים על אחזקת חווה, טיפול בסוסים, רכיבה ושליטה בסוס. המטרה היא לתת לתלמידים כלים של שליטה, הצבת יעדים והתקדמות להשגתם ואהבת החי.

 

 

תקשורת מקדמת

 

לימודי קולנוע ותקשורת בינאישית דרך הקולנוע. הפרוייקט מוביל את התלמידים לכתוב תסריט המבוסס על אירועים מחייהם, לביים ולצלם אותו ובכך לנתח את הסיפור.

 

 

 

חץ וקשת

 

במסגרת הפרוייקט, התלמידים עוברים חוויה מיוחדת שבה הם מתאמנים על התמקדות במטרה, ריכוז, שיפור ועבודה אינטנסיבית על משמעת ודיוק. תלמידים שיתמידו בפרוייקט יתחרו בתחרות ארצית ובהמשך תחרויות אולימפיות.

 

 

מוסיקה

 

בבית הספר פועל מרכז מוסיקה שמעניק לתלמידים חוויה מוזיקלית מקצועית. התלמידים פועלים במרכז המוסיקה במסגרת כיתתית, כקבוצה מנגנת וכבודדים. מוביל את הפרוייקט ניר כהן – מורה ומחנך בבית הספר.

 

 

תרפיה בתיאטרון

 

 

פרוייקטים יחודיים

פרויקט צהלה

 

במסגרת הפרויקט קבוצה של תלמידים שותפה לתהליכים חינוכיים וערכיים, אזרחות טובה, הכנה לשירות משמעותי ותרומה לחברה.

 

 

 

 שיתוף הורים

  התקשורת עם הורי בית הספר טובה מאוד ומתבצעת באופן אישי על ידי המחנכים וצוות ההנהלה. בית הספר מתנהל באווירה משפחתית, כך שהשיח עם ההורים פתוח חרף הקשיים. ההורים מעריכים מאוד את בית הספר ורואים את העבודה הרבה הנעשית עם ילדיהם. הורים נהנים לראות את השינוי בילדיהם ולקבל משוב חיובי על הילד, שבמשך שנים קיבל חוות דעת שליליות בלבד.

 

 

מעוף בחדשות

 

תעודת הצטיינות על קידום הישגי תלמידים

2/2/14